Thank You

Click Here For Images &
Thank You Pictures - Pictures

Minggu, 20 Maret 2011

Hangatkan Kembali Ghairah Seks Yang Menghilang.

Assalamualaikum...

Kesalahan yang satu ini memang dilakukan oleh sebahagian isteri. Tatlkala suami berkehendakkan seks ada kalangan mereka yang bertindak membelakangkan suami ataupun enggan memenuhi permintaan tersebut. Sama ada disedari atau tidak oleh para isteri ini bahawa sesungguhnya Allah SWT murka pada wanita yang bersikap demikian, seperti sabda Rasulullah S. A.W yang bermaksud " Demi zat yang jiwaku beradi ditangannya, tidaklah seorang suami memanggil isterinya ke tempat tidurnya lalu si isteri menolak ajakan suaminya (enggan) melainkan Allah S.W.T murka terhadapnya hingga si suami redha padanya." (Riwayat Muslim)
Isteri tidak wajar menolak permintaan seks suami tanpa sebab munasabah sebaliknya tanggungjawab tersebut wajib dilaksanakan dengan segera. Antara alasan yang paling kerap diberikan oleh pihak isteri untuk menolak ajakan seks suami adalah tiada mood untuk seks
.
Sekiranya benar, masalah tiada mood untuk seks ini kerap berlaku maka seharusnya isteri mencari jalan penyelesaiannya.
Ketiadaan mood ini tidak boleh dibiarkan berlarutan kerana lama-kelamaan diri akan terbiasa tidak melakukan hubungan seks. Akibatnya hubungan dengan suami menjadi hambar dan lebih serius lagi pihak suami mencari jalan lain untuk melampiaskan tuntutan batin yang terpendam dengan cara yang salah di sisi agama.
Sebaiknya selidiklah mengapa mood untuk seks tidak kunjung datang. Adakah ia berpunca dari keletihan akibat tugas di rumah dan di tempat kerja atau pun anda berhadapan dengan stres. Bincangkan penyelesaiannya dengan suami.
Dalam pada itu anda juga boleh mengambil beberapa pendekatan berikut untuk mengatasi masalah ketiadaan mood yang menjejaskan kehidupan seks anda.



1. Luangkan Masa Bersama Suami
Ambil waktu untuk duduk bersantai dengannya. Ketika bersama dengannya ajak berbicara tentang perkara yang menyenangkan atau kongsi cerita lawak bersama dengannya. Canda tawa sememangnya mampu merapatkan keintiman suami isteri sekali gus menerbitkan semangat untuk bercinta dengan suami.
2. Luahkan Penyebab Stres
Seperti yang dikatakan di atas, kenalilah perkara yang menyebabkan anda berasa stres sehingga mematikan mood untuk seks. Boleh jadi ia sebenarnya berkaitan dengan sikap suami di ranjang yang mungkin tidak menjaga kebersihan, terburu-buru dan sebagainya.
Oleh itu bicarakan perkara ini dengan sebaik cara dengan suami.
3. Atur Mood
Caranya mungkin dengan mendengar muzik, mencari suasana yang boleh memberi ketenangan pada diri anda atau pun membeli belah yang sememangnya cukup disukai oleh wanita.
4. Acara Romantis
bersama suami Ia memang berkesan untuk membangkitkan mood. Caranya mungkin dengan mengajak pasangan menonton filem romantis yang anda berdua sukai. Boleh jadi filem Titanic, tentu suami tidak akan keberatan menemani anda menontonnya. Perasaan cinta dan aksi romantik dalam filem ini tentu akan terbawa-bawa biarpun anda sudah selesai menontonnya.
5. Ambil Cuti
Tak perlu bercuti jauh hingga ke luar negara, cukuplah ke Melaka, Pahang atau pulau-pulau menarik lagi indah yang banyak terdapat di dalam negara kita sendiri. Tempah hotel untuk anda dan pasangan menginap.
Selain melawat tempat menarik, isi masa cuti ini dengan aktiviti seperti makan malam, tidur sepuasnya atau berbual dengan pasangan sampai ke pagi, sesuatu yang mungkin jarang dapat anda lakukan bersama.
6. Urutan
Urutan yang dilakukan oleh suami selalunya petua berkesan untuk menimbulkan hasrat seks. Urutan ini berfungsi untuk melancarkan peredaran darah dan membuat diri berasa relaks. Tunjukkan bahagian tubuh yang terasa tegang dan biarkan jemari suami melepaskan stres dari diri kamu.
7. Tinggalkan Telefon Bimbit
Sekiranya anda berhasrat untuk berehat, sebaiknya singkirkan dahulu segala peralatan komunikasi daripada pandangan. Jangan biarkan deringan telefon bertalu-talu mematikan hasrat anda untuk bersama suami.

4 komentar:

MUhaMMad Zaidi MOhtar mengatakan...

Hahaha ... Setiap pasangan perlu memahami situasi masing dan perlu pandai mengatasi kehilangan mood 2.
Kadang2 perlu meluahkan "ayat" yang menyenangkan agar keselesaan akan tmbul huhuhu

Kejora mengatakan...

salam en muhammad,

yer...betul tu,
mukadimah tu penting...dan *ayat* mesti power..:))agar mood yg hilang akan datang mendadak.

terima kaseh komen En yg bagus tu.

qaseh johanna mengatakan...

wah..bagus tips ni..boleh diamalkan...
bile keje ni..penat..phm2 jela kn..


cik adik..saye follow awak... =)

Kejora mengatakan...

salam..

kenalah saling faham memahami kalu dah dua2 kerja kan ..:))
kalu dipaksa atau tanpa ada mood akan menyakitkan.

OH!! Belog...