Selasa, 10 Juli 2012

Red Guara cafe...MINUMAN UNTUK BULAN rAMADHAN!!

RED GUARA DCLWARE- 25GM X 81 SACHETS
W.M : RM 103.00 E.M:RM 115.00 BRU:$63.00 SPORE:$63.00




RED GUARA PEK ALUMINIUM - 25GM X 20 SACHETS

                       

                                    W.M :RM25.80 E.M :RM28.80 BRU :$15.80 SPORE :$15.80   


salam 1 Malaysia...
ape kbar rakan2 blogger semua?
semoga anda sihat selalu dan senantiasa didalam lindungiNYA...
Lebih kurang 9 hari jer lagi kite akan menyambut bulan Ramadhan AL-Mubarak.
harapan saya agar diberi olehNYA kesihatan yang baik
agar dapat ceq menjalani ibadah puasa tahun dengan lebih baikk..
tak lupe selamat menyambut Ramadhan kepada 
anda yang pernah mengunjungi blog saya..
dan seluruh umat Islam khasnya...

disaat ini ramai yang tercari-cari akan kopi buat persediaan
sebagai minuman pemberi tenaga sepanjang hari...
mengurangkan kemegantukkan di tempat kerja..
dan yang paling2 penting ia mengenyangkan jika
pepagi hari....biasalah kekadang selera serta mood
x berapa nak ade di awal pagi..
insyaALLAH 
MINUM 2 sachet hanya dengan 2 keping roti kosong dah memadai...
kepada yang tergoda dan teruja nak cuba buat pertama kali nye..
jangan malu dan segan
sekarang ni produk dcl
susah nak dapat
lantaran banyak stokis2
berhampiran dah tutopp...ermmm
tak pa
bleh dapatkan dari ceq....insyaALLLAH .

conct me....
di email ....   bidadari_jelita74@yahoo.com
atau calling me /sms pon bolihh
di no: 012- 3623942..
sedia membantu anda x kira dimana jua
anda berada...insyALLAH...:)))



P/S  ... entry RGC tahun lepas pun ceq ade update...http://bidadarijelita.blogspot.com/2011/07/ramadhan-al-mubarak.html


Rabu, 09 Mei 2012

Ibu DeRA aNAK..kEJAmmm!!



Salam mesra..

lama benar rasenye blog ceq nie terbiar bersawang..
meh tengok video nie sat..ermmm
tak tahu nak cakap apee..
kemungkinan si ibu nie tertekan dan melepaskan geram nye pada anak?
meh komen cikitt..

Di sini dimaklomkan yg video ibu mendera anak telah di delete..kes ini dianggap ditutup
kerana ibu tersebut telah pun ditangkap dan senang menjalani hukuman..info lanjut mengenai kanan-kanak
yang didera ibu nye:
meh baca sini>>>   http://busuk.org/ping/view/186104

p/s semuga anda semua sihat dn ceria2 selalu okk.

Selasa, 28 Februari 2012

Tahniah Tahniah Mawi dapat Baby Girl


Salam 1 Malaysia

Bersiaran setelah lama menyepikan diri...
Rata-rata blog yang ceq sekodeng semua menyajikan entry pasal Mawi & Ekin dapat baby girl..tahniah.,tahniahh!
Setelah Ekin mengalami beberapa kali keguguran...akhirnya termakbul jua impian Mawi...
Jangan lupe janji Mawi...semua feminat2 Mawi nak tengok wajah comel baby andaa..!!

p/s.Ibu melahirkan kembar 11? benar atau tidak...wallahualam.
nak tau meh baca sini: http://www.benashaari.com/2012/02/bayi-kembar-11-antara-cerita-dongeng.html

Senin, 17 Oktober 2011

Budak 2 tahun dilanggar dan di gilis!!



Assalamualaikum..

Ape khabar semua teman-teman blogger ?Semoga anda semua sihat dan ceria selalu okeh..:))
Setelah sekian lama menyepi tanpa entry baru lagi panass...malam yang hening nie ceq berkesempatan menaip entry pendek..khas buat rakan-rakan blogger yang selalu dan setia singgah keblog saya yer...:)))
Mai layan sama-sama video diatas..
Saya berkesempatan mengikuti berita tv 3 yang menyiarkan video kanak-kanak dilanggar dan digilis kereta...ya Allah...tak sanggup nak tengok berulang-ulang kali...T_T

Lebih menyayat hati ceq...dan sakit hati pun adee...orang sekeliling yang melalui jalan ditempat kejadian sama ade pejalan kaki atau bermotosikal buat dek jerr...
tak perihatin langsung..tak dak perasan belas kasihan ke diaorang???

p/s.Rasenye nie entry paling ringkas ceq buat...huhu
penat,ngantok..nak tidur dahhh...

Sabtu, 10 September 2011

Salam Lebaran...:)))

Salam lebaran,

Selamat hari raya kepada blogger-blogger dan seluruh umat Islam,.biar pun tanpa sajian entry yang panas(baru)ade yang masih tetap setia singgah :)))...terima kaseh semua.Dikesempatan ini saya ingin menyusun sepuluh jari meminta ampun dan maaf jika selama saya berblogging nie kalau ade kata-kata yang menguris hati anda,harap dimaafkan...ampun kan ceq noo..T_T

Kebetulan kita menyambut Aidilfitri sehari sebelum Malaysia menyambut bulan kemerdekaan yang ke- 54. Dua peristiwa ini memberi dua erti menangan kepada umat Islam dan seluruh  rakyat Malaysia...betul dak?
Setelah sebulan menahan lapar dan dahaga betul-betul menguji kesabaran...alhamdulilah ibadah puasa saya berjalan lancar tanpa masalah kesihatan...

Aidilfitri adalah sebagai hadiah memenangan kepada seluruh umat Islam dalam usaha mengekang hawa nafsu...
Dihari raya kite berkumpul bersama sanak dan saudara,ziarah menziarah jiran tetangga..saling maaf memaafi.
Sehari selepas kite merayakan Aidilfitri kite semua menyambut satu lagi bulan kemenangan iaitu bulan kemerdekaan dimana mempunyai banyak kesan kepada kehidupan.

Sesungguhnya kite bersyukur kerana Malaysia aman dari sebarang pergolakkan,berbanding dengan negara-negara lain yang senantisa bergolak dan pertumpahan darah.

Sambutan raya tahun nie sederhana sahaja..tapi seronok lah berkumpul adik beradik..bermacam-macam cerita,hinggakan tak sedar dah lewat pagi menyembang....hihi
Nasib baik rendang ayam dan kari itik yang dimasak dak hangus ...kihkih


Hidangan wajip yang mesti ade ialah lemang dan ketupat(daun ketupat ceq anyam sendiri bersama kak ipar ceq taww..:))...kebiasaan tiap tiap tahun mesti ade.Biase kalau hari raya bertama dan kedua mereka-mereka atau saudara yang duduk jauh bertandang...mest bertanyakan lemang,tanpa lemang raya rase cam tak seronok dan meriah...

Dalam kite menyambut Aidilfitri.....ade tiga perkara mesti dilakukan:

    a) Pertama, bertakbir mengagungkan Allah atas segala petunjuk-Nya, sehingga kita tetap berada di jalan-Nya.


     b) Kedua, bersyukur dengan membahagikan rezeki yang diperoleh dengan membayar zakat fitrah


      c)Ketiga menahan marah dan saling maaf-memaafkan...:))


Ceq nak pantun  sikit bleh naa...


Pagi-pagi minum RGC,
Masakkan kegemaran gulai ikan patin,
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
Maaf zahir & batin.....


Ade sape-sape berani dan sudi membalas pantun ceq??
Silakan diruangan komentar yaaa..


P/S .Kepada rakan-rakan blogger yang mana sudi dan selalu mai singgah blog saya...
diatas tuuu..ade 2keping kad raya untuk anda...sudi-sudikan lah tepek kat blog,pilihkan diantara 2 tu naaa...tq

Rabu, 24 Agustus 2011

Ramadhan* Gastrik Dan Ulser Dalam Perut?

Salam Ramadhan kpd semua..


Alhamdulilah..ibadah puasa saya berjalan lancar.Anda semua camne??
Minggu ini adalah minggu terakhir kita berpuasa...perginye ramadhan akan dirinduii...
Harapan saya kali ini agar dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna.Tapi kalau dah sakit nak buat camne kan...

 Jangan gastrik dijadikan alasan untuk tidak berpuasa? Gastrik antara masalah yang biasa ketika bulan ramadhan.  Dibahagikan kepada dua jenis iaitu gastritis.. iaitu keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut. Kedua adalah ulser perut atau peptik.. pada lapisan sel yang lebih dalam dan lebih teruk berbanding gastritis.
Untuk mengelakkan  kesakitan  itu datang ketika berpuasa ...lepas bersahur ceq akan makan terus ubat sakit perut,alhamdulilah tak dak sebarang masalah..:))
Ceq  dalam ketegori ke 2 tu...ulser dalam perut.
Yang peliknya sepanjang hari dak pulak sakit...peh berbuka jer masuk makanan mula ler,rase mencucuk-cucuk dalam perut nie...mungkinkah makan makanan yg terlalu pedas?
Diakui saya amat mengemari masakkan yang pedas-pedas,kalau x pedas kureng selera sikit...:)))

 Entry ini bukan laa niat nak menagih undian simpati...hihi
Sekadar ingin berkongsi jika ade diantara rakan-rakan blogger yg mengalami masalah seperti ceq..
amalkan makan ubat seperti di atas tu noo..:))Almaklomlah dah nak hujung2 ramadhan nie lagi banyak dugaan yer dakk..:)))
Ubat nie bukan ler ceq yg jual....anda bolih dapati di farmasi atau di 7eleven pun ade di jual.
Terdapat dalam bentuk cecair atau tablet...tapi saya lebih suke dalam bentuk cecair..cepat berkesan...rase berangin dan selesa jer bila mendarat dalam perut.!!

Sperti biasa untuk mengelakkan sakit perut..
Ceq lampirkan tips untuk mencegah gastrik ketika bulan puasa..jika ade tips-tips yg lain...macam biasa laa tinggalkan diruangan komentar yerr..

                        1. Berbuka secara ringan


                                2. Tidak berbuka terlalu berat


                                3. Makan makanan yang mengandungi sulfur


                                  Ramai beranggapan serangan gastrik lebih kerap berlaku pada Ramadan kerana apabila tiada makanan, tahap keasidan dalam perut bertambah. Anggapan ini kurang tepat kerana apabila berpuasa, keseluruhan sistem penghadaman kita berehat, bermakna rembesan asid hidroklorik dalam perut akan menurun. Jadi seharusnya tidak timbul masalah sakit atau senak akibat keasidan perut yang tinggi. Seeloknya banyakkan pengambilan makanan yang mengandungi sulfur seperti brokoli, kubis dan bawang putih.


                                    5. Elak makanan tinggi lemak


                                    6. Makan secara sederhana
Makan secara sederhana, secukupnya dengan melebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan. Sebaik-baiknya, berhenti makan sebelum kenyang.  


                                    7.Jangan sesekali lupe minum RGC...agar badan tetap bertenaga seharian.(pasti_ceria dan berbeza...huhuhu)
NANTIKAN KEMUNCULAN ENTRY RAYA PEH NIE...INSHA ALLAH.


p/s Semoga mendapat sedikit manfaat dari entry ini.
Selama Bulan ramadhan mohon ampun kepada Allah atas segala dosa-dosa yang sudah kita lakukan.  Ketika Bulan Ramadhan berakhir maka waktunya kita menuju hari raya dimana hari maaf memaafkan baik lahir maupun batin...

Jumat, 22 Juli 2011

Ramadhan Al-Mubarak


Add caption



RED GUARA CAFE PEK ALUMINIUM 18 SACHETS RM22.00
(kos  pos  rm 6.70)


Assalamualaikum.


Bulan syaban akan meninggalkan kite tidak beberapa hari sahaja lagi.Umat islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan Al-Mubarak..bulan yang dirindui,semoga dengan kedatangan bulan Ramadhan kali ini ibadah puasa kita,lebih baik dari tahun-tahun yang  sudah..yer ..:))
Semoga Allah memberi ceq kesihatan yang baik,serta dipanjangkn umur untuk menyambut Ramadhan ditahun-tahun yang  akan datang.


Bulan puasa menjelang tiba..menguji kesabaran berlapar dahaga.
Selamat datang bulan Ramadhan...bulan yang penoh hikmah.Bulan puasa adalah bulan untuk bersyukur dan bulan
pengampuanan atas segala dosa-dosa yg diperbuat..baik sengaja atau tidak sengaja.


Hampir sebulan rasenye blog ceq tidak diupdate..huhu.Busy dan tak dak mase..dah bersawang blog ceq tak berjaga!!
Siang kerja malam pulak gi class.. jari jemari ceq  yang runcing nie...sakit serta lenguh2 tak larat nak menaip...hihi




Mungkin semua dah tau...dengan berpuasa memberikan banyak manfaat:
Antaranye:

 *Anda belajar menjadi orang yang lebih sabar dan tenang


 *Puasa bolih mengurangi berat badan( huhu..slim balik badan ceq)


.* Hidup lebih baik dengan berpuasa


* Berpuasa akan mengistirehatkan sistem pencernaan kita.



OK...
Nak promot sikit...sempena bulan Ramdhan yg bakal tiba nie...
Sehari tanpa RGC...
Bak tiada seri hidup ini.. 
Jika tak silap pengiraan saya sudah masuk  tahun ke3 ceq amalkan minum RGC nie..alhamdulilah takkan bertukar kpd minuman lain dah..:))


Nak share  pengalaman minum RGC ketika bulan ramadhan...pernah sekali tu sy tak berapa selera nak makan..
biasalah..pepagi kita kadang-kadang tu tak berapa  NAK tajam selera...
Hanya ambil 2keping roti kosong dan 1mug RGC..
Alhamdulilah...saya still bertenaga hingga ke waktu berbuka,cam tak percaya pun ade..hihi
Biasanya saya akan cepat mengigil..nak-nak dah petang dekat-dekat time berbuka tu.

Rasenya sedap dan ianya mengenyangkan.Rase sekali pasti nak lagi..dan lagi. Satu jer pesanan ceq...jika anda inginkan keberkersanan sesuatu produk seperti minuman/makanan ker...kena lah konsisten makan/minum baru tau dan nampak kesan diaa...:))

Antara khasiat minuman RGC ini ialah:





1. Membantu ketika berpuasa (menahan lapar & memberi tenaga).


2. Penahan lapar (membantu menurunkan berat badan berlebihan)

3. Membuang air dan lemak berlebihan dalam badan. 

4. Membekalkan tenaga berpanjangan. 

5. Mengatasi dan membantu pencernaan dalam sistem usus badan 

6. Membantu merawat NEURALGIA (Sakit urat/saraf) dan kesakitan ringan.

7. Mengurangkan atau menghilangkan demam.

8. Mencegah jangkitan kuman
.
9 Membantu mencairkan darah beku dalam salur darah.




Terdapat juge dalam tupperware..tahan stok sebulan puasa,terdapat 90sachet.

DCL WARE..DALAM TERDAPAT 90 SACHET>>.HARGA JUALAN RM 118.00 (SM) | RM 130.00
harga DCLWARE diatas tidak termasuk kos pos... 

  • Teruja nak cuba ..order lebih untuk stok sebulan ceq bagi laa less noo..:))

  • *Emailkan butiran di atas.
  • *Tunggu sehingga anda mendapat reply email dari saya.
  • *Sila buat pembayaran ke bank yang disenaraikan sahaja.
  • *Harga yang ditawarkan adalah tidak termasuk KOS PENGHANTARAN.
  • *Penghantaran melalui pos laju akan dibuat selepas PEMBARAYAN.
  • *Berminat nak order?Ikuti langkah mudah ini:
  • 1) Nama
  • 2) Alamat
  • 3) No Tel
  • 4) Produk
  • 5) Kuantiti
  • Email sy ( kejora_muna74@yahoo.com) 

OH!! Belog...