Senin, 28 Maret 2011

Alangkah Segar Jika Dapat Mandi....tapi bahagian mana yg basah dulu yer?


Assalamualaikum,

Setelah seharian kite berkerja tentunya ape yang anda bayangkan jika tiba dirumah?
Alangkah bestnya kalau dapt mandi ...pasti segar rasenya.Tapi berapa lama anda berade dalam bilik air...5minit atau 15 minit,mungkin juge setengah jam mase yg anda ambil untuk membersihkan diri?Terpulanglah...
Bila badan dah segar...jangan lupe sapuan minyak wangi Munif Hijjaz ( hehehe  pomot sikit )...agar si dia akan tetap rapat dek kerana bau bauan yg semerbak harumm..:))






Tidak kira bangun pagi... selepas balik kerja/kuliah ataupun sewaktu selepas bersukan, mandi merupakan aktiviti wajib setiap orang. Ada orang yang ambil masa 2 minit sahaja untuk mandi dan ada pula yang sehingga 1 jam. Tentu mandi merupakan saat-saat kamu membersihkan tubuh badan. Namun, ramai yang tidak tahu maksdu tersirat di sebalik siraman pertama kali tatkala melangkah masuk ke dalam bilik air. Cuba ingat balik, jika kamu membuka pemulas air pancut, bahagian mana yang akan kamu basahkan dahulu dan jika kamu mandi menggunakan air kolah, bahagian mana yang akan kamu siram dahulu? Dah kenal pasti? Ayuh periksa jawapan kamu!

Dada
Pasti ramai yang mencurahkan air ke dada dahulu berbanding dengan anggota badan yang lain. rata-rata kaum adam yang gemar mandi bersiram di dada dahulu. Bagi kamu yang gemar mandi sebegini, kamu adalah orang yang praktikal, pandang ke depan dan tidak suka kerja bertangguh-tangguh. Bagi kamu, keselesaan adalah sangat penting. Kamu benci untuk terganggu saat menumpukan perhatian terhadap sesuatu perkara dan tidak sabar dengan orang-orang yang tidak melihat sesuatu dengan cara kamu sendiri. Kamu seorang yang tegas dengan matlamat hidup dan akan mencapainya. Kamu adalah pasangan yang sangat melindungi dan manis mulutnya.

Muka
Bagi yang membasahkan muka mereka dahulu, kamu sangat mementingkan wang. Wang adalah segalanya bagi kamu dan kamu akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkannya. integriti dan martabat tidak penting bagi kamu. Kamu suka menggunakan orang lain demi kepentingan diri kamu. Orang lain sukar memahami kamu, tetapi kamu tidak peduli apa yang mereka fikirkan. Kamu juga seorang yang egois. namun, jauh di sudut hati kamu, kamu seorang yang suka menolong dan juga suka berjenaka.

15 komentar:

mie mengatakan...

kesegaran pasti ceria..

p/s:kalau buat tutorial gue xpandai. ini pun sekadar belajar saja. Insyallah gue akan cuba

mancai mengatakan...

salam singgah.. sebaik2nya mandi bermula dari kakidan secara perlahan-lahan... lutut... badan dan baru ke kepala... sekadar berkongsi...

Piah Becok mengatakan...

kalo basah kaki dulu? sebab selalu siram kaki dulu laaa..

auctionbank mengatakan...

kaki kot..basah dulu....biar bdn kenal sejuk....huhuhuh..

Ahmad Zaki mengatakan...

Assalamualaikum....

Bahagian yang basah dulu apabila mandi ialah bahagian lantai sebab air pertama kali keluar akan jatuh membasahi lantai dan kemudian bahagian tapak kaki kita pun akan turut basah setelah lantai basah...

yatie Awang mengatakan...

hahah...betul kata zaki...biasanya basuh kakilah lepas tu baru muka...huhu

~~zAnAfAhMi~~ mengatakan...

nama Kejora buat saya tersenyum (teringat kejora dan bintang) thanks sb follow....saya pun..

Cikgu Fikri mengatakan...

fiq kalau mandi mmg mula dari kaki dan terus ke kepala..
better dari bawah ke atas........
huhuhuh....

Kejora mengatakan...

salam mie,

harap2 mie juge ceria dan selesa berada dlm blog sy yg tak seberapa nie yer...
nanti ajar camne nk bt tu ..:))
tq singgah dn ulasan.

Kejora mengatakan...

salam en mancai...

owhhh...tq sharing..:))
terima kseh sudi ke sIni dan komen.

datang lah selalu okehh..D))

Kejora mengatakan...

salam piah,

mula2 terkejut jugak..ingat kiah pekasam tadi...tapi bukan cik piah becok..
setiap orang tak sama piah...ade yg mulakan basuh tangan...nk rase dulu sejuk ke edok air tuu..hihi
cam piah suke basuh kaki dulu yer..:))

terima kseh ulasan.

Kejora mengatakan...

salam ahmad zaki...


heheh..yer tak yer juge kan..
ape2 pun sy suke dgn jawapan en zaki...

terima kseh singgah dan ulasan..
datang selalu ke sini yer..))

Kejora mengatakan...

salam yatie..

terpulang pada anda...
nak basuh kaki...
atau nak biarkan air tu jatuh mengenai lantai dulu..:))

terima kaseh komen.

Kejora mengatakan...

salam zanafahmi,

kenapa tersenyum tengok nama KEJORA?
ikuti kisah itu jgak ker..hihi
sesama zana...:))

Kejora mengatakan...

salam cikgu fiq,

terpulang pada empunya diri..:))
yang penting peh mandi badan akan terasa segar....dan jangan lupe sapuan minyak wangi tau..( tentulah Munif Hijjaz tanpa keraguan )
tq,komen yer ckigu.

OH!! Belog...