Rabu, 09 Maret 2011

AWAS:Produk tiruan JUSMATE 5 Tiruan.

Kepada semua pengguna produk pelangsingan badan, anda mesti berhati-hati kerana pada masa ini terdapat kegiatan memalsukan produk Jusmate 5 oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Produk tiruan ini biasanya dijual secara runcit dalam bentuk peket dengan harga yang lebih rendah. Ianya diperbuat daripada tepug gandum yang diadun dengan susu tepung dan warnanya amat berbeza iaitu kuning berbanding dengan produk tulin yang berwarna putih.

Bagaimana Mengenali Jusmate 5 tulin berbanding tiruan

1. Reka bentuk peket


Bila pandang sekali imbas, reka bentuk paketnya macam serupa dagi warna dan bentuk imej dan tulisan. Tetapi perhatikan garisan grafik tiga jalur di bawah huruf J membawa ke angka 5 disebelah kiri dimana produk tiruan warnanya lebih gelap berbanding grafik produk tulin.

2. Warna Produk

Bagi produk Jusmate 5 tulin, warna serbuknya adalah putih sebelum dibancuh air yang kemudian bertukar menjadi oren bila dilarutkan. Manakala bahan turuan warna kuning dan tetap kuning bila dilarutkan. Ini kerana iahanya mengandungi tepung susu bayi dengan tepung gandum sahaja.

3. Produk Jusmate 5 tulin larut dalam air
Perbezaan paling ketara ialah bila dilarutkan dalam air biasa, Jusmate 5 tulin larut dengan mudah tanpa meninggalkan ketulan sebaliknya bahan tiruan akan tinggal ketulan-ketulan yang sukar larut. Cuba anda ambil satu sudu susu tepung dan bancuhkan dengan air sejuk atau ambil satu sudu tepung gandum dan bancuhkan dengan air sejuk, hasilnya sama berketul-ketul sepertimana bahan tiruan itu.

Bagi mengelakkan anda terbeli bahan tiruan dapatkan Jusmate 5 melalui pengedar sah yang akan membuat pesanan terus daripada HPM dan pehak HPM menghantar terus ke alamat anda.

Elakkan daripada membeli dari mana kedai atau pasar raya kerana disitulah produk tiruan disebarkan.


p/s Berminat bolih hubungi sy pengedar sah  DR 11...JUSMATE 5 dan banyak lagi produk2 Dr ROZMEY.

8 komentar:

A.s.t.i.n.a mengatakan...

berketul2 itu rupanya sgt menggelikan.. berkesan ke ini..?

Kejora mengatakan...

salam Astina,

tulah..elakkan beli yg tiruann.
dapatkan dari pengedar yg sah..
contact lah kak Kejora (pengedar sah tau).. kalu berminat.
insyaALLAH rata2 feedback yg kita dapat ternyata berkesan..dah terpampang didada dada akbar .

axelida mengatakan...

uishh centu rupanya... bahayanya kat sapa2 yg beli produk tiruan nih.. macam2 hal

terima kasih folo me.. me folo u back

Kejora mengatakan...

salam Axelida.

sama sama.
tulah berhati-hati lah dengan produk tiruan...

Manja (let it be my sweet name) mengatakan...

ooo baru manja tahu

Atok mengatakan...

ermm kalau untuk jus gain 5 macam mana?sy nye serbuk tak larut pun dalam air huhuhu

Kejora mengatakan...

salam manja..

oleh itu..
dapatkan dari pengedar yang sah yer...

jangan lupe ROGER kak KEJORA...jika berminat nak cuba yer.

Kejora mengatakan...

salam atok..

maaf kalu sy bertanya..
atok beli kat mana Gain 5 tu yer???

OH!! Belog...