Kamis, 14 April 2011

Terkentuts Dalam Lif.


Assalamualaikum...

Pernah tak korang alami situasi ini...bersesak-sesak dalam lif,tiba-tiba  hidung anda menangkap bau-bauan yang membuat dada anda sesak tak bernafass?
Memang tak dapat nak elakkan kalau bau tu datangnya dari arah depan...anda ketika tu berade dibelakang.Sape yang nak mengaku kalau dh mengeluarkan gas beracun secara senyapp kan?
Saya pun x mo mengaku ...hihi.


Dan satu lagi, jika anda berhajat nak pi membuang sampah...kebetulan jiran duduk bersebelahan pintu sama nak naik lif turun kebawah...sebaik-baiknya bagi laluan jiran tadi turun dahulu...si jiran tadi beriya2 mengajak together2  naik sama...bukan tak sudi...
Ditakuti termuntah pulakk jiran tu terbau sampah yg cam ikan mati satu hal...siap keluar ulat tergedik2 merayap dari plastik sampah tu..ishhh ishh mengelikann.
Kadang-kadang ade juge yang tidak berhati perut..tinggalkan sampah depan pintu lif.
Yang jadi mangsa...makcik2 yg dok sapu sampah tu ler...


p/s Jangan sesekali kentuts dlm lif.
      Jangan tinggalkan sampah depan lif.
      Jangan terlalu banyak makan telur rebus  (tapi orng dh kurang mkn telor kot sebb takut termakan telur palsu yg memudaratkan kesihatan ))tanpa disedari anda terkentuts dlm lif camne..cuba bayangkan...masyaallah.!!
    :)))

17 komentar:

rara pinkmafia mengatakan...

ya Ampun.sapelah yg tak de sivik tu.kesian mangsa2 nya.

xazryx mengatakan...

tak pernah lagi jadik kt aku .hehe .

LaDy DrEaM's... mengatakan...

huh, takat nih belum lagi mengalami keadaan macam itu... tapi pengalaman stuck dalam lif dekat tingkat 20 di bishan... Argh rasa nak gugur jantung tapi alhamdulillah tak sampai 5 minit ada orang bukak... huhuhu nervous jangan cakap le.. huhu

Fikri Rais mengatakan...

kentut siap2 sebelum masuk lift.. x elok tahan kontut.. huhu

Kejora mengatakan...

SALAM rara pinkmafia,

tu lah pasal..
x senonoh kan kan..:))

tq.komen..singgah selalu ke sini okeh.

Kejora mengatakan...

SALAM xazryx,

kira awak bernaib baik lah tuu...hihi

tq,komen..:))

Kejora mengatakan...

SALAM lady dream's,

owhh...sy pon xpernah alami juge..
stuck* dlm lif itu yg menakutkan..huhu.
minta dijauhkan..sekali terkena memang fobia nk naik lif dah... sanggup menapak naikk tangga..hihi

Kejora mengatakan...

SALAM fIKRI rAIS,

hihihi...
sakit perut sy bc komen fikri...
ha,ah betul jugak tuu..bagi dulu kaw-kaw..baru naik lif yer...dokk tahan2 bt pe..bolih senak perut..hihi

terima kseh ulasan yer en Fikri..:)))
datang lagi..

Hafzan Sarah mengatakan...

gunalah benda yg bole wangikan kentut tu..pebende ntah namanya.

purata sorang2 kentut lebih kurang 14x sehari..ada kira??hehehh

AZANI mengatakan...

salam bid
bak kata, kentut yang berdentum,bunyi je,

tapi yang silent,prdih biji mata..

AL-QASSAM mengatakan...

Takkan hendak tahan kot... kentuts je..

Isteri @ Ibu Cute mengatakan...

TAK PERNAH TERKENA LAGI CAM GITU..LIF DAH LA SEMPIT..ADA PULAK YG MEMBUANG ANGIN KUS-KUS...KURANG AJAR!!!

P/S:Singgah my blog http://www.hairuliza-anakku.blogsport.com/

Jejaka Stylo mengatakan...

stakat ni tak pernah la...tp kalo bau ketiak tengit tu aduh...nk pengsan jap... eh kejora masih kenal sy?ingat bila dh tukar nama n nam blog ramai yg tak tau...edayfaz la heheheh

HEROICzero mengatakan...

sigh. lif dah la menyempit2. kalau ade yg kentut. CIS !

Khairil mengatakan...

alhamdulillah..setakat ini berjaya lagi mengawal diri...hehhe

~C-K-K~ mengatakan...

haha,,, pengsan orang dlm lif tu kalau terhidu bau kentot busuk.. haha

dtg sini & follow ur blog,...^^

ucu keyna mengatakan...

salam ziarah..
dah follow cni :)

OH!! Belog...