Rabu, 27 April 2011

Rindu Setengah Mati.

Assalamualaikum,


 *RINDU*

                                            Ade bermacam-macam rindu..
                                    Rindu pada kampong halaman..
                                             Rindu pada sang ke kekasih
                                   Rindu pada yang telah pergi tak kembali ...

Ade yang rindu setengah mati pada sang kekasih...
Tak dapat bersua muka dapat tengok bumbung umah pon jadi ler...(orng dulu-dulu)
Kerinduan sy kini tak dapat dibendung pada...
Rindu pada mereka yang telah pergi adalah suatu perkara yang bersifat semulajadi. Ia fitrah seorang anak kepada  bapanya.


Arwah ayahanda dan kanda yg telah pergi dulu dijemput olehNYA....
Kerinduan itu kian memuncak apabila syawal tiba....
Kedengaran sayup takbir raya....
Saya amat merindui arwah ayahanda DAN kanda saya..adakalanya kerinduan itu tidak dapat dibendung, lalu gugurlah airmata tanpa dipinta.

                                      Jika rindu datang bertamu..
                           hanya doa mengiringimu..sedekahkan Al-Fatihah dan
                                   memohon agar Allah mengampukan dosa2nya

 P/S...Rindu Itu Amat menyeksakan.
              

29 komentar:

salwaabubakar mengatakan...

rindu itu adalah lumrah kan.
jika ianya hadir, biarkan ianya hadir.
tetapi kena tahu bagaimana untuk mengawalnya supaya tidak terlalu dipengaruhi emosi.

AZANI mengatakan...

Waalaikumussalam Kejora.
Al Fatihah buat arwah...
Kalau kesempatan kita ziarah pusara, cabut cabut rumput sambil baca yaa sin, sambil tuang air serta tabur bunga rampai..

adibah aziz mengatakan...

T.T
alfatihah .
selalu2 lah kita baca quran untuk ibu bapa kita tak kira masih hidup ataupun meninggal dunia . insya ALLAH .

sabar bidadari sayang , Allah sentiasa bersama orang yang sabar .

Kejora mengatakan...

salam salwa,

yer betul tu...
dia hadir tanpa di undang..
nak2 rindu pada yg telah tiada...

tq,singgah dn komen..

Kejora mengatakan...

salam En Azani.

terima kaseh.
insyaALLAH hujung bln nie blk kampong sat...ziarah.

terima kaseh kerana tak jemu2 singgah sini dn komen...
kedatangan En Azani amat2 dihargai..tq,..:)))

Kejora mengatakan...

salam adibah aziz,

terima kaseh..
sy juge selalu mendoakan agar Allah mengampunkan dosa2 arwah...
maaf ter*emo lak reply komen nie..
terima kaseh cik adibah sayangg..

datang lagi..:)))

Wafiy Suzly mengatakan...

hm, sedih bila ramadhan dan syawal. lebih terasa ketiadaan org yang pergi

Kakzakie mengatakan...

Assalamualaikum....

Sayu membelah rasa
berombak membadai naluri
kerinduan menerjah tanpa henti
tanpa dipinta....
ada manik-manik jernih di pelupuk mata
deras namun kerinduan tetap kejap
kemampuan kian longgar
Al-fatihah buat ayahanda dan kekanda
tenanglah kau di sana.....

Salam dari kakak....

maria_m0hamadiah mengatakan...

sangat menyeksakan. saye pernah merindui seseorang, demam, tapi tak dipedulikan oleh yang dirindu..

AYuNG mengatakan...

rindu adalah 1 perasaan yg hadir tanpa diundang...:)

HEROICzero mengatakan...

Aku rindu untuk rindu.



Al-fatihah.

takziah untuk kamu.

acan ketot mengatakan...

sdey..tpi redha...
al-fatihah..

azman putra mengatakan...

Daripada Ummu Salamah r.a. katanya, aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: “Apabila seseorang itu ditimpa bencana, maka hendaklah ia mengucapkan: (Sesungguhnya kita datang dari Allah dan kepadanya kita kembali, Ya Allah berikanlah ganjaran kerana musibah ini, berikanlah aku pengganti yang lebih baik daripadanya) nescaya Allah SWT memberi ganjaran kepadanya kerana bencana tersebut dan menggantikan kepadanya yang lebih baik daripadanya, Ummu Salamah berkata lagi: “Semasa Abu Salamah meninggal dunia aku mengucapkan sepertimana yang diperintahkan oleh Rasulullah s.a.w. kepadaku, lalu Allah Taala menggantikan kepadanya (Ummu Salamah) seorang yang lebih baik daripada Abu Salamah (menjadi suaminya) iaitu Rasulullah s.a.w.”
(Muslim)
Huraian:
Seseorang itu hendaklah redha dan menerima hakikat bahawa setiap yang hidup itu akan mati. Dalam hal ini Rasulullah s.a.w. menganjurkan kita agar mengamalkan doa apabila ditimpa ujian berbentuk kematian dan sebagainya di mana doa itu hendaklah dibaca dengan penuh yakin supaya hati kembali menjadi tenang dan lapang. Kemungkinan dengan kesabaran itu, Allah SWT akan memberikan sesuatu ganjaran atau balasan yang lebih baik kerana segalanya adalah bergantung pada ketentuan dan kehendak Allah SWT.

azman putra mengatakan...

aduh....terlebih sudah

Kejora mengatakan...

salam wafiy,

hrmm...
sebak didada ..tanpa disedari bercucuran air mata...
teringat pada yg telah pergi..

Kejora mengatakan...

w salam kakzakie,

fuhh...
tersentuh sy bc komen akak..
terima kaseh komen yer kak...

rindu kian mencengkam!

Kejora mengatakan...

salam maria mohamadiah,

alahai ciannyaa...
hanya yg pernah alaminya akan seksa nya merinduu..

tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam ayung,

yer betul..:)))
terima kaseh komen.

Kejora mengatakan...

salam HEROICzero.

aku rindu untuk rindu*
sanggupkah nanti menanggung rindu*
bila rindu datang bertamu?

terima kaseh..sudi singgah dn komen..:))

Kejora mengatakan...

salam acan ketot,

terima kasih...:))

cik ubi mengatakan...

tgok bumbung?..hantu kak limah adela..:p

Kertas Warna Ku mengatakan...

Rindu tetap hadir di mana-mana tanpa kita sedari..


Al fatihah buat arwah..
takziah utk anda.

Kejora mengatakan...

salam cik ubi,

kihkihkih...
no komen..D))

TQ,ulasan...:))

Kejora mengatakan...

salam kertas warnaku,

yer..ianya hadir tanpa di undang..
rindu ku kian mengebu...

terima kaseh ucpan itu.(al-fatihah)
datang lgi..:))

Kunang-Kunang mengatakan...

Assalamualaikum Kejora,

Rindu pada orang yang telah tiada ibarat jalan yang tiada penghujung. Hanya doa dan sedekah harta atau bacaan ayat2 suci alquran adalah jalan terbaik sebagai bakti kita kepada orang yang kita kasihi ini.

Alfatihah umtuk roh ayahanda dan kanda kejora serta seluruh arwah muslimin dan muslimat.

| gad1s s0ypans | mengatakan...

rindu ekkkk....???

heee,

eB ezrin mengatakan...

kalo boleh kiter putar balik ms best kan?...
slm kenal :)

Mohd Ridhuan mengatakan...

al-fatihah....
rindu itu adalah wajar...

qudwa mengatakan...

btul3...rase sgt time puasa ngan raye...sabo ye..

OH!! Belog...