Senin, 04 April 2011

Kematian Saiful: Ustaz akui gagal kawal emosi.


KANGAR – Seorang ustaz yang disyaki terbabit memukul Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, murid sebuah Sekolah Agama Rakyat (SAR) di Jejawi, Arau dekat sini sehingga meninggal dunia kelmarin sempat meminta maaf di atas perbuatannya baru-baru ini.
Menurut bapa angkat murid tersebut, Mohd. Zamri Shafie, 40, ustaz berkenaan datang menemuinya di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah Jumaat lalu bagi menyatakan kekesalan dan meminta maaf kerana memukul Saiful.
Katanya, ustaz berusia 27 tahun itu mengakui gagal mengawal emosi sehingga hilang pertimbangan ketika menyoal siasat Saiful Syazani Saiful yang juga seorang anak yatim berhubung satu kes kecurian di sekolah tersebut.
“Dia (ustaz berkenaan) tidak sedar ketika memukul Saiful sehingga menyebabkan anak angkat saya cedera parah dan lebih malang meninggal dunia.
“Sedih dan terkilan apa yang terjadi, namun saya menerima permohonan maaf ustaz itu kerana menyifatkan dia seorang yang baik,” katanya.
Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.



24 komentar:

Kakzakie mengatakan...

Kerana dia bapa yang baik sanggup menerima maaf seorang yg telah insaf. Apa-apa pun ini pengajaran bila emosi menguasai, syaitan mudah merasuk dan inilah jadinya.

Mr.FaDiR mengatakan...

maaf..??????x tau undang2 ke nak belasah budak sekolah....

[k]o{q}i[n] mengatakan...

"akui gagal kawal emosi"..
nmpk sgt ada ilmu tp x amalkan..

eMMe mengatakan...

tergamaknye mukul budak sampai mati, ape punye ustaz la, tak beriman betul, geram la saya...

Cik Yana mengatakan...

Semoga roh arwah adik Saiful berada di kalangan orang-orang yang beriman. Huhuhu~ dan semoga ustaz tu mendapat pengadilan yang setimpal dengan perbuatan dia. Tak dapat bayang macamana seksanya arwah dibelasah sampai macam tu. Huhuhu~

Entry terkini: Blogger yang buat cik Yana tension!!!

otteck45 mengatakan...

bila kaki dan tangan dikawal dengan perasaan marah...

blogger addict mengatakan...

cikgu agama aduh....pening la camnie....nasib bapak budak tue penyabar.....alfatihah untuk arwah...

Kejora mengatakan...

salam kakzakie,

beliau sudi memaafkan...
tapi hatinya kite tak tau camne..anak tersayang diperlakukan sedemikian.
gagal mengawal emosi..

tq,singgah dan ulsan.

Kejora mengatakan...

salam Mr.Fadir

tulah pasal..
budak umur tujuh tahun tu...ishh
sepatutnya ustaz membimbing..
bukannya memukul...

tq..komen..:))

Kejora mengatakan...

salam {k}o{q}i{n}

terima kseh komen..:))

Kejora mengatakan...

salam EmmE,

gagal mengawal sifat amarah tu lah jadinya..
cik emme geramm..
sy cam x percaya seorang ustaz sanggup berbuat demikian..huhu

tq,komen..:))

Kejora mengatakan...

salam yana,

sy tak nak bayangkan..camne lah keadaan adik saiful ketika itu..
harap2 yg terbabit mendapat hukuman yg setimpal..
Al- Fatihah untuk adik saiful.

tq,komen

Kejora mengatakan...

salam otteck45,

kaki dan tangan...
emosi dikuasai syaitan..itulah jadinya.
sedihh bc berita pasal adik saiful ni.
tq,komen..:))

Kejora mengatakan...

salam blogger addict,

yer..
blogger addict penin..
sy berkali2 bc betul ke seorang ustaz yg melakukan?
tulah..nasib lah ustaz tu..kerana bapak budak tu penyabar..
klw edakk..silap2 ustaz tu kena belasah..ermm.

tq,komen..:))

hana mengatakan...

setiap manusia melakukan kesalahan...
ambil iktibar dari peristiwa ni...
walaupun ilmu penuh di dada tp bila emosi dan nafsu mengusai diri maka ni la jadinye...
orang yg bijak ialah orang yg bijak mengawal perasaan....
=D

N SuZiEaNnA.. mengatakan...

takotnye tgk..mcm2 dh jd skg ni..huhu

kak long mengatakan...

maaf!
perkataan yg boleh menutup segala kesalahaan...
tapi saya kesallll....!

nabila saat mengatakan...

ting tong..anda kene tag

Azroy Bin Kassim mengatakan...

baa~ CAK!!

kesian bdk tu.. bapa arwah mmg bagus..


walaupun uztaz tu dh insaf tp hukuman setimpal harus di berikan sbgi pengajaran

Khairil mengatakan...

tak patut buat mcm tu dekat budak 7 tahun.. lain lah kalau dah umur 17 atau 27 tahun...

Eday Faz mengatakan...

salam...wah dh jd iklan says dia...
berguru ngan sape ek...hehehe
sy dh klik2 semua iklan says tu...kalo sudi balas la balik hehehehe

Eday Faz mengatakan...

salam...wah terharunyer kejora nk wat mcm tu...hehehe thanx ya...
ni memang takde shoutbox ke atau sy ni tak jumpe heheheh...
nk tulis tak tau so masuk dlm komen la...dh klik2 iklan sy?

faizal hashim mengatakan...

herm...

seorng ustaz sepatutunye ade sifat penyabar...

assalamualaikum..mcm mana nak letak tanzil al quran dlm blog??

FARISZ@AZ.Com mengatakan...

Astagfirullah.
Sahih ke berita di surat khabar tersebut? Harap tidak menjadi penyebar fitnah sebab surat khabar belum pasti kesahihannya.

OH!! Belog...