Rabu, 20 April 2011

Indahnya Saat Dicintai..

Assalamualaikum...

Cinta itu fitrah. Betul. Bila Nabi Adam dicipta, baginda rasa kesunyian. Allah ciptakan Hawa sebagai peneman. Rasa ingin disayangi dan menyayangi tu fitrah manusia. Yang perempuan minat pada seorang lelaki. Ada lelaki jatuh cinta pada seorang wanita. Cinta itu benar dan suci.
CINTAILAH seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Malah, kisah lampau yang berlaku tidak perlu diungkit lagi sekiranya hati benar-benar menyintai dirinya.
                          

            “Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu
        berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?
                 Itu bukan Cinta, itu SUKA.


                                   TETAPI:


          "Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh
             jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?
               Yang demikian itulah namanya CINTA..


P/S Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku.... kerana engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu ini... 

23 komentar:

mykhalis mengatakan...

cinta bersyarat takkan kekal

Jo Qusary mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
Jo Qusary mengatakan...

sokong mykhalis...

Kejora mengatakan...

salam Mykhalis..

yer betul tu Mykhalis..

tq,komen..:))

Kejora mengatakan...

salam Jo Qusary,

sy sokong dn setuju juge dgn Mykhalis..

terima kaseh singgah dn komen..

Anak Wak Mail mengatakan...

cintailah orang yang mencintai kita..=)

naim mengatakan...

Cintai kepada menyintai~~

iiatu ALLah.. :)

AZANI mengatakan...

salam Kejora
bagaimanaa mahu tafsir cinta?
sedang cinta itu buta,bagaimana mahu rasai cinta? sedang ia tidak berjasad,bagaimana mahu kenal cinta sedang ia tidak bertanda...
hanya yang bercinta mengalaminya.
Bila ditanya 10 yang sedang bercinta apa itu cinta, maka 10 jawapan yang lahir.

Orang Kampung mengatakan...

cinta smmngnya indah.

Fadzli Amir mengatakan...

Cinta kalau pada yg cantik takkan kekal...begitulah seterusnya...tapi cinta perlu di baja, dijaga, baru akan terus subur...kena usaha kearah itu....kalau hanya mengharap cinta kekal tanpa usaha...tiada lah jawabnya...

Opah Kentang mengatakan...

Hm..opah like this :)

Kejora mengatakan...

salam anak wak Mail,

cintailah orang yg mencintai kite dan terimalah seadanya...:))

tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam Naim,

:))
yerr...
cinta kepada Allah adalah hakiki...

terima kaseh ulasan yer naim..

Kejora mengatakan...

salam Azani..

Fuhh...woww
sy tak tau nak cakap apee..
terkesima sy membaca komen En Azani nie...
memang betul kata2 En Azani tuu,almaklumlah dah banyak pengalaman hidup kan kan...:))
sy suke komen ini...

terima kasih sudi singgah dan komen..:))

Kejora mengatakan...

salam orang kampong,

cukup indah...
cinta bukan hanya dibibir..
cinta datang dari lubuk hati yg paling dalam...

terima kaseh komen..

Kejora mengatakan...

salam opah kentang,

owhh..ermm opah like this?..:))
me like youu opah *kentang...nyum nyum nyum...hihi
jangan marah ye opah..D))

Terima kasih sudi singgah dn komen.
meriah ruang komen nie dengan kehadiran opahh...mai selalu no!!

Kejora mengatakan...

salam Fadli,

yer betul tu,sy setuju.
cinta pada kecantikkan ianya tak kekal lama,bila kecantikkan mulai pudar,mulalah berbagai alasan...

harus2...baja,siram dengan kasih sayang.
cinta akan lebih indah jika disulam
dengan benang-benang takwa.

terima kaseh sudi luangkan sedikit waktu singgah n komen...diblog sy yg tak seberapa nie..

tq,En Fadli...:))

powluck mengatakan...

brcinta mmg best gila..
kdg2 boleh smpai gila..

azman mengatakan...

cinta sesama manusia harus di iringi dgn kesetiaan dan kejujuran.....itulah cinta sejati.
cinta pd ALLAH s.w.t kekal abadi

MUhaMMad Zaidi MOhtar mengatakan...

Huhuhu setuju2 .... CINTA & MANUSIA TAK DAPAT DIPISAHKAN .... KALU BERPISAH HILANG LAH ERTI SEBUAH KEHIDUPAN SEBAGAI MANUSIA .....

ibuintan mengatakan...

hargai cinta yang hadir depan mata dengan ikhlas, sebelum kita kehilangan cinta itu

al-lavendari mengatakan...

terima kasih kerana singgah blog saya dan follow.

silalah ambil bahagian kontes itu. saya cadang nak tutup jam 10 hari Ahad ni.

maaf lambat respon sebab saya keluar daerah.

naim mengatakan...

:)

p/s: rempit cari ilham~~ huhu

OH!! Belog...