Sabtu, 07 Mei 2011

Sanggupkah Anda Minum Air Kencing Sendiri...?



Assalamualaikum, 

Tidak mudah bagi sesiapa pun termasuk lah saya...meneguk air kencing sendiri.Cecair kotor lagi hancing dari kumbahan badan mereka sendiri.Tapi percaya tak?
Ade yang sanggup meminum air kencing,semuanya kerana mereka percaya bahawa air hncing itu mempunyai banyak kebaikkan dan manfaat.
Di India,terapi minum air kencing atau disebut sebagai *Sivambu Kalpa* bukan lagi perkara baru bagi sesetengah penduduk disana.

Sebaliknya diMalaysia,amalan meminum air kencing,bukanlah satu perkara lazim,Jika ditanya hal ini,pasti tidak ramai yang mengetahuinya.,apatah lagi sebagai rawatan alternatif,Jangan terkejut disebalik itu,rupanya sudah ade sebilangan kecil masyarakat kita mengamalkan.

Contoh di Kucing Sarawak,seorang lelaki Singoi Jaya,96,tampil berani dengan mendakwa mendapatkan rawatan dengan meminum air kencing...ishh ishh.Koedah yang meloyakan tekak nie,telah mula dilakukan beliau,sejak 50 thn dahulu.(lama tuuu).Jelas Singoi,semuanya bermula,selepas beliau terjatuh dari pokok,oleh kerana beliau tidak tahan menahan sakit...warga emas nie nekad meminum air hancing sendiri,dengan harapan bolih sembuh.

Apa yang menghairankan,selepas beberapa hari,meminum urin sendiri,dia pulih dari kecederaan.Bahkan bolih bangun dn berjalan semula.
Persoalannya,apakah benar urin ini memang dapat menyembuhkan segala penyakit ataupun ia cuma secara kebetulan sahaja????

P/s .Sumber diperolehi hasil dari pembacaan saya dalam satu majalah.Merujuk kepada amalan mengunakan najis dalam perubatan , jom baca  sama-sama kat sini..   http://tibbians.tripod.com/muhaimin.pdf

39 komentar:

Khairil mengatakan...

minum air kencing utk perubatan? kencing tu pun dah mengandungi pelbagai toksin yang tak mahu oleh badan....

Jo Qusary mengatakan...

apa hukumnya dlm agama Islam ye? pernah sekali nampak satu ubat sapu utk enzecma yg mengandungi urea (bahan kimia dlm air kencing).

azman putra mengatakan...

pakaian yg terkenanya pun tak blh di bawa sembahyang apatah lagi nak di minum.......sila singgah ke rmh Man

Acik Erna mengatakan...

kejora..kalau acik..rasanya memang tak sanggup...
pernah jugak terjadi..lama dulu..dekat dah 30 tahun seseorang yang acik kenal masa diselangor dulu..sanggup minum sedikit darah haid dia..katanya untuk ubat..terkejut besar acik dibuatnya.
kita pulak berhari2 tak lalu nak makan..

naim mengatakan...

kesian~ haha

minum air paip besi lagi ok.

Cikgu Nurin mengatakan...

Arghh..membaca artikel ini pun dah loya tekak ni...

arenafon mengatakan...

cikgu saya pernah bercerita pada saya, kerana takut balik rumah akibat terkena gigitan semut api sewaktu main di belukar kampungya dan menyebabkan kakinya bengkak dan kemerahan, cikgu saya menyuruh kawan-kawanya kencing pada kakinya...macam magic katanya, bengkak hilang, kemerahan pun hilang...wallahhualam...

AZANI mengatakan...

kejora
kita open ya?
masa saya di Sabah dulu, ada seorang pengamal 69 yang tegar,dia kata, dia katalah, bahawa segala migraine dan juga diabetes dia dan isteri pulih dengan kaedah tersebut, ini sebagai komen beliau apabila saya katakan tak bagus dan kotor buat 69(since dia dgn terang dan lantang bangga buat 69).Saya tak pasti kebenarannya, tak bercadang nak pastikan pun..
Just to add one more issue for discussion

~~zAnAfAhMi~~ mengatakan...

tak sanggup nak minum!! bukankah bnyk cara lain mengubati penyakit selain drp najis sendiri? mungkin yg buat dia sihat bukan air kencing tu....

mUm_tAz mengatakan...

Emm, dah xda ikhtiar lain ke.. ISk.. xsanggup nak minum... :P

Ini Kisah Tia mengatakan...

aik , kencing tu bukan kotor ke ? dah tu kalau kotor mesti buang kan . tkkan nak masukkan balik dalam badan ?

kakpah mengatakan...

salam, orang yang berfikiran waras akan membuat sesuatu yang waras juga..

Zaitun mengatakan...

Salam ziarah.

belogkiter mengatakan...

terima kasih jelah... tak sanggup

mohamadSaleh mengatakan...

memang tak patut... nanti jadi mcm kaum nabi nuh... berak kat kapal nabi nuh, pastu ada yg jatuh dlm timbunan najis terus jelik, semua pakat ambik balik... yg sembuhkan Allah, jika sembuhnya dgn najis itu peghinaaan dari Allah. nak ke? ambillah pengajaran daripada kisah ambia' drpd ambik dari entah sape2..

Fadzli Amir mengatakan...

Salam...membalas kunjungan...tak sanggup den minum air koncing....

muse mengatakan...

air kencing kan najis...hehe

Kejora mengatakan...

salam Khairil,

tu lah...
dunia semakin pelik..
segala kekotoran dibuang...pastu diminumm balik untuk perubatan...ishh.

terima kaseh komen..:))

Kejora mengatakan...

salam Jo Qusary,

owhh..yer ker,lain kali kena hati2 dengan ubat ubatan nie...takut mengandungi bahan2 terlarang...
dilast n3 ade sy sertakan ape hukumnya guna najis/air kencing dlm perubatan...

tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam Azman,

betul tu...
Insha Allah klw free sy singgh...:))
terima kaseh komen.

Kejora mengatakan...

salam Acik Erna,

ishh ishh..yer ker?
tujuan untuk kecantikkan kot?
darah haid kan kotor dn berbau hanyir..
ape ape pun terima kaseh singgah dn komen..:))

Kejora mengatakan...

salam naim,

kesian kan.
minum air paip ok..
kadang-kadang tak ok juge..
terasa kuat klorin..biar pun udah dimasak..
minum air tapisan lagi ok...:))

terima kaseh singgah dn komen yer En Naim.
datang lagi,

Kejora mengatakan...

salam cikgu Nurin,

glupp...sorii n3 sy nie telah membuat cikgu loya tekak...

tq, ulasan.

Kejora mengatakan...

salam arenafon,

orang tua dulu pernah juge berkata..bukan sy kata lah..hihi.
jika terkena sengatan ikan keli...cepat2 kencing kat tempat yg kena sengat tu,untk mengurangkan bisa..benar atau tidak...wallahualam"

tq,komen...:))

toyolkiut mengatakan...

tp mmg benar, dlm jurnal perubatan ada bgtau, air kencing adalah antiseptik terbaik, blh mmatikn kuman, mrawat bnyk pnyakit yg x mmpu d rawat cr biasa..
ntah la.. jika bnr pun mngkin kita x tgamak mlakuknnya..

Kejora mengatakan...

salam Azani,

ermmm...tak terkata sy dgn komen En Azani..
sy musyikil 69 tu ape??

terima kaseh komen...:)))

Kejora mengatakan...

salam zanafahmi,

sy pun tak sanggupp...))

terima kaseh komen.

Jejaka Stylo mengatakan...

salam anak murid kesayangan hehehe

atuk sanggup minum tp hanya atas sbb ini shj...

1:darurat
2:kalo tat da only choice to survive

memang meloyakan but kalo dh darurat n takde pilihan we need to....

contoh tgk filem 127hours
n tgklah rancangan mens vs wild...dia ade ajar minum air kencing kalo kita tersesat kt kwn gurun...dr biarkan kita mati kering n tersejat hanya air kencing kita penyelamat...

Fikri Rais mengatakan...

kalau darurat belasah gk la.. dari mati kering.. :)

azman putra mengatakan...

klw nak hilangkan tension...jom ke rmh Man

Aku Afzal mengatakan...

actually mind set tu kot.contohnya orang akan setkan awal2 kalau dia demam, kena makan panadol baru sembuh.Bila mindset dah ke arah tu..so secara sendirinya dia memang perlukan panadol untuk sembuh walaupun demamnya tak seberapa

Anak Wak Mail mengatakan...

pernah dengar cerita ni..kat berita ke majalah tiga..tak ingat..geli tengok..uwekkkkkkk

AZRUL AZMI mengatakan...

no komen!!! hehehehe....

IMANSHAH mengatakan...

jelek nya

kakchik@ella mengatakan...

logik ke minum air kencing? bukankah air kencing tu ialah bahan yg tidak diperlukan oleh badan??

pelik lar ..

ibuintan mengatakan...

huih... tak snggup rasanya, tapi pernah tengok arwah atuk dulu disengat ikan keli lalu dikencingnya tempat yg kena sengat... terus ilang bisanya

wallahuaklam

Qamarul mengatakan...

takper, minum kopi lagi berkesan untuk saya. hahaha

Nora Shahaira mengatakan...

huhu...ada jugak mak akak nora ajar guna kain kencing baby untuk cuci keputihan dilidah dia..memg semcm tp bila anak meragam,ubt doktor pun tak jln..buatoan aje..memg hilang...

eelobor mengatakan...

tak nak ambik risiko ler

OH!! Belog...