Senin, 16 Mei 2011

Tudung Pelik.


Assalamualaikum,

Nak cerita sikit mengenai fashion bertudung masa kini yang semakin pelik.Bukan sahaja kanak-kanak,remaja
malah wanita usia 40-an juge meminatinya.
wanita kini semakin berani mencuba berbagai gaya bertudung.kalau ok tak pe...nie semakin singkat tudung nye.
Sehingga menampakkan bonggol didada...agaknya mereka merasa megah menunjukkan dada yg montok tu untuk tatapan mate-mate lelaki yang nakal.

Kadang-kadang tu saya terserempak dengan wanita yang bertudung,tapi baju sendat..seluar ketat hingga menampakkan punggung...kita yang menengoknya jadi malu...LELAKI suke ler!
Walaupun pelbagai gaya tudung diperaga dan dipakai, namun pemakaiannya masih tidak
lengkap dan sempurna. Masih lagi menampakkan batang leher, dada dan sebagainya. Ada yang memakai tudung, tetapi
pada masa yang sama memakai kain belah bawah,kain belah belakang  dan sebagainya....

Terus terang saya katakan sy memang tak pandai nak pakai tudung yg jenis selendang hok belit-belit ni.Bukan ape tudung lilit-lilit  nie terasa tercekik...saya suke pakai tudung yang simple jer.


Biarlah orang nak kata *buta fashion*...uhukk.

Berfashion tu tak salah....tapi biarlah kena gayanya dan tak melampaui syariat yg ditetapkan noo...:)))

Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya
wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki.

P/S..teringin nk pakai  camni....doakan sy ..:))
berfass
berfashion itu tak salah..asalkan kena dengan gayanya dan tak melampaui syariat yang ditetapkan ye..

40 komentar:

salwaabubakar mengatakan...

itu bukan tudung namanya. tudung adalah pakaian wanita yang menutup kepala serta dilabuhkan bagi menutup belahan dadanya. tudung juga tidak ketat di bahagian leher yang menampakkan bentuk leher wanita yang mampu menggugat nafsu lelaki.

Kay Masingan mengatakan...

memang zaman skrng ni byk sangat fesyen tudung. orang pun berlumba-lumba nak pakai. ada baiknya juga fesyen yg pelbagai ni, sbb org yg x pakai tudung pun akhirnya memakai tudung sbb terpengaruh dengan fesyen tersebut..

bomosiam mengatakan...

Salam sis!!

Nawaitu memakai tu yg penting. Nak ikut syariat ke, nak nampak menarik!
Mata org lelaki, bukan setakat 3D je, malah ada yg sampai 9D!!

Org pompuan ni pun satu hal. Teman yg pasang dua ni pun, kadang2 bila terserempak. Tertelan juge air liorr...!

Fikri Rais mengatakan...

bertudung juga sexy... :)

Fikri Rais mengatakan...

bomosiam: nasib boleh telan air liur lagi. :) kalau pasang satu lagi lah. :)

KL Gangster

bomosiam mengatakan...

Salam sis

FikriRais! Udah2 le tu..2 ni pun udah termengah-mengah. Ikutkan napsu menjalor, tenaga jadi tumporrr...!!
Pompuan ni, kat luor je nampak lembut...!

gadis Semalu mengatakan...

hm, mari kita sama2 doa spy kita tak terikut2 fesyen tudung yang bukan2 yep ;p

Moga hati kekal bersih dgn niat pakai tudung sempurna semata krn Allah jua ^^

Kunang-Kunang mengatakan...

Kalau dah cantik, bertudung pun tetap cantik.

blogger addict mengatakan...

harap tercapai hajat untuk bertudung litup tue....






jom berkongsi idea dan apa jua disini soscod

FaiE mengatakan...

hurm . sepatutnya kalau nak pakai tudung tu mesti ikhlas . xde ah pasal nak nunjuk2 or ikut trend .

Khairil mengatakan...

berfashion lah mengikut hukum agama... ni pakai tudung pun masih lagi nampak aurat apa cer?...

azman putra mengatakan...

salam kejora....
aurat wanita blh mendorong kearah maksiat,jika nak menutup aurat biarlah sempurna.

aQim mengatakan...

nice entri..xD

AZANI mengatakan...

assalam kejora
ya, kadang kadang,arti aurat tu mungkin tidak difahami...

bunga mengatakan...

bunga pun sama..xreti nak pakai berbelit2 ni..haha..

xkira pakai cam ne pom tapi kenalah tutup aurat..

Anak Wak Mail mengatakan...

semoga berjaya..=) tapi betul la,,tudung zaman sekarang byk yg pelik2..

Kamsiah mengatakan...

salam
sama la dgn akak...masih setia dgn tudung bawal yg besar...
sehelai pun takde tudung segera yg menjadi kegilaan skrg..tak minat..

teringat kata2 sorg ustazah...bertudung 15 lapis sekali pun..takde maknanya jugak kalau singkat,kalau di lilit kekiri kanan,atas bawah hingga menampakkan leher,dada...

al-lavendari mengatakan...

saya sokong sangat isu yang kejora bangkitkan. yang paling menjengkelkan, mereka yang sempurna bertudung tapi mempamerkan kelakuan yang kurang sempurna.

saya juga pernah buat entri leibh kurang sama. kalau sudi jemputlah ke sini

http://al-lavendari.blogspot.com/2010/10/renungan-hari-jumaat-seorang-peremuan.html

Ms. Ann mengatakan...

tudung pelik???

emmm macam2 fesyen tudung sekarang..ppsss saya agak ketinggalan sedikit tentang fesyen tudung nie.. yang penting keselesaan..dan bukan penyeksaan

Kejora mengatakan...

salam salwa abu bakar,

setuju dgn ulasan awak..
tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam kay masingan,

memang tidak dinafikan...
berbagai2 fesyen..dn berbagai2 nama tudung...jika yg tak bertudung,
tertarik nk pkai tudung dek kerana teruja dgn fesyennyer..tapi tak iklas bt ape kan..kite klw nak bertudung biarlah ikhlas..

terima kaseh komen.

Kejora mengatakan...

salam bomosiam,

amboi2 ..sampai 9D noo..
biaselah naluri pompuan nie..memang senantiasa nak kelihatan cantik...
tanpa disedari diperhatikan oleh mata2 nakal *lelaki*....glupp glupp air liorr..:)))

terima kaseh,komen.

Kejora mengatakan...

salam fikri rais...

memang tidak dinafikn ler...
bertudung tapi maseh kelihatan seksi..
tang mana?tidak tutup sepenohnya...bonggol didada masih kelihatan dan leher...

tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam to bomosiam,

aikk...
tak abis2 lagi ker berdebat dgn Fikri Rais...hihi

Kejora mengatakan...

salam gadis semalu,

alhamdulilah...setakat nie, sy tak terikut2 memakai tudung yg pelik2 ni...(tak reti pun adee..:)))

betul tu...ape yg penting bertudung biar lah ikhlas krn Allah...

tq,komen.

Kejora mengatakan...

salam kunang kunang,

kalau dah cantik...
bertudung lagilah terserlah kecantikkan,manis gituu...:))

terima kaseh..komen,

Kejora mengatakan...

salam blogger addict..

insha Allah...niat dah ade.
semoga dipermudahkan olehNYA..

TQ,komen..:))

Kejora mengatakan...

salam FaiE,

yer dik..
niat tu penting...:))

terima kaseh,komen.

Kejora mengatakan...

salam Khairil,

tu lah pasal..
bertudung tapi jambul terjuntai..
leher yg jinjang kelihatan..ape cerita...

tak salah berfashion nie...tapi biarlah ikut syariat no..

terima kaseh,komen.

Kejora mengatakan...

salam Azman..

harap Man dan family sihat selalu..
betul tu..aurat wanita bolih merangsangkan serta menjurus kearah kemaksiatan....bagi mate2 lelaki yg nakal...

terima kaseh singgah dan tak jemu2 komen kat sini...:))

Kejora mengatakan...

salam pak ngah..

terima kaseh pak ngah..
dah singgah dan bc n3 pak tuu...:))

kedatangan pak ngah amat2 dihargai..
harap pak ngah n mak ngah ceria dn sihat selalu yer..:))

Kejora mengatakan...

salam AqiM,

Thanks..:))

Kejora mengatakan...

w,salam En Azani.

tu ler..
oleh itu pahami dan dalamilah arti aurat..sepenohnya.

terima kaseh komen En Azani..D))

Kejora mengatakan...

salam Bunga..

owhh..Bunga pon sama,tak reti pakai jenis yg berbelit2 nie yer..
sy dah cuba..rase rimas,tercekik..hihi
dan lagi satu...jenis camtu perlukan mase yg lama untk siap...lilit atas,turun bwh..kebelakang..

suke yang simple,dan yang penting aurat ditutop sepenohnyer!

Kejora mengatakan...

salam Anak Wak Mail,

Insha Allah...
sy begitu teruja klw berselisih dgn wanita yg berpurdah nie..:))

terima kseh..komentar.

Kejora mengatakan...

salam Kamsiah,

15 lapis?
memang takde makna dan arti nyer..
baik buka terus..
bertudung tapi memakai baju sendat..
bonggol(suke no sy guna perkataan nie hihi) sana sini.terutama remaja2 mase kini..

terima kaseh singgah dn komen.

Al - Mu'allim mengatakan...

Bg sesetengah lelaki, pkaian ketat sehingga menampakkn pinggul itu memualkn....

Penutup aurat tidak perlu berfesyen krn bimbng nawaitu lari nnti

Idah mengatakan...

akka harap tercapai hasrat anda utk bertudung litup...amin..

ayanuts mengatakan...

sama laaa xpndai nk pkai tudung yg lilit ni slalu pkai tudg bawal je seng..he..he..

Kalamhati mengatakan...

amin..semoga niat dimakbulkan..=)

OH!! Belog...